GEKA’nın 135’inci Yönetim Kurulu Toplantısı Yapıldı
Aydın Valisi ve GEKA Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Hüseyin Aksoy’un başkanlığında yapılan toplantıda öncelikle Ajansın son dönem gerçekleştirdiği çalışmalar Yönetim Kurulu tarafından incelendi.
GEKA’nın gelecek dönem çalışmalarının da görüşüldüğü toplantının gündem maddeleri hakkında açıklama yapan Kurul Başkanı Vali Aksoy, toplantının ilk gündem maddesinin başvuru süreci tamamlanan 2020 yılı Proje Teklif Çağrısı olduğunu söyledi. GEKA’nın Alternatif Turizm, Alternatif Turizm Altyapısı ve Kooperatif ve Birliklerin Güçlendirilmesi mali destek programlarından oluşan proje teklif çağrısı kapsamında bölgeden 192 proje başvurusu aldıklarını açıklayan Vali Aksoy, bu programlara başvuru yapan bölgedeki kurum ve kuruluşlara gösterdikleri ilgiden dolayı da teşekkür etti.
GEKA’nın bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacak projelerin fizibilite çalışmalarının desteklenmesi amacıyla tüm yıl boyunca yürüttüğü Fizibilite Desteği programının da konuşulduğu toplantıda Vali Aksoy, “Bu program kapsamında son dönem Ajansa başvuru yapan projeler Genel Sekreterliğimiz tarafından Yönetim Kurulu’nun onayına sunulacaktır. Onayımıza sunulan projeleri bugünkü toplantımızda inceleyerek karara bağlayacağız Uygun kriterlere haiz fizibilite desteği almaya hak kazanan projeler Ajans tarafından kamuoyuna açıklanacaktır” dedi.
Ajansın özel sektöre yönelik Yönetim Danışmanlığı Teknik Destek Programını geçtiğimiz günlerde ilan ettiğini açıklayan Yönetim Kurulu Başkanı Vali Aksoy, “Toplam 1 milyon TL bütçeye sahip program işletmelerin kurumsallaşma ve teknik kapasitelerinin artırılması, dijital dönüşümün hızlandırılması, üretim ve pazarlama süreçlerinde yenilik, kalite ve verimliliğin artırılmasını amaçlıyor” dedi. Vali Aksoy yaptığı konuşmada, söz konusu programa tekstil, makine, gıda ve içecek imalatı ile turizm sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların başvuru yapmasının ve faydalanmasının büyük önem taşıdığının da altını çizdi.